استارت آپ های ایران در سال 1400

 

استارت آپ

در مقاله زیر با هم نگاهی به  وضعیت استارت آپ های ایران در سال 1400 می اندازیم :

 

جای شما در میان این کسب و کارها کجاست؟؟؟

 

همه کسب و کارهایی که در سال 1400 موفق و بزرگ شده اند در همان سالهای 96 و یا 97 راه اندازی شده اند و هرگز در آن زمان کسی فکرش را هم نمی کرد این کسب و کارها تا این حد بزرگ بشوند.

 

از دیدگاه افراد موفق یک راز موفقیت وجود دارد  و آن این است که فقط سماجت و انجام کارهای کوچک است که یک کسب و کار بزرگ را ایجاد می کند و اگر شما همین امروز یک ایده داشته باشید که حتی 1٪ احتمال موفقیت در آن می بینید، با شروع کردن آن و انجام کارهای کوچک روزانه و سماجت زیاد قطعا صاحب یکی از کسب و کارهایی هستید که من در سال 1400 در حال استفاده از آنها بودم.

 

اما برای شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق به چه چیزهایی نیاز دارید؟

 

وقتی می خواهید یک کوه را فتح کنید باید ابتدا یک کوهنورد شوید و زمانی که می خواهید یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنید باید یک وبمستر یا مدیر وب باشید.

همانطور که کوهنوردی با آموزش و تمرین قابل یادگیری است،‌ وبمستری نیز به همین شکل با آموزش قابل یادگیری خواهد بود.

 

شروع یک کسب و کار اینترنتی اگر کوچک و سریع نباشد احتمال موفقیت آن بسیار کاهش میابد و حتی ممکن است هرگز آغاز نشود، شما باید حتما سریع و کوچک کار خود را آغاز کنید و به طور پیوسته با بازخورد گرفتن از دیگران کسب و کار خود را توسعه دهید، قبلا در یک وبینار یک ساعته با عنوان عامل اصلی موفقیت استارت آپ ها این موضوع را کامل توضیح داده ام، اگر این وبینار را ندیده اید حتما بعد از خواندن این مقاله آن را مشاهده نمایید.

 

برای این موضوع چه باید کرد و چگونه با وجود این شرکت های بزرگ می توان موفق شد؟

 

قطعا راهکارهایی برای این موضوع وجود دارد و یکی از آنها پیوستن به این موج بزرگ است! شما با داشتن یک ایده خوب هیچ وقت نمی توانید به کمپانی های بزرگ بپوندید، اما با اجرای آن هرچند کوچک اما تمیز و رو به رشد می توانید نظر این شرکت ها را به خود جلب کنید. همچنین ممکن است بتوانید با قیمتی خوب کنار بکشید (مانند سایت بدوفود که در مقابل زودفود این کار را کرد) و یا با یک سرمایه خیلی بیشتر ادامه قدرتمندتری خواهید داشت و این شرکت ها روی کسب و کار شما سرمایه گذاری می کنند مانند سایت های دیوار و شیپور که اینگونه پیش می روند.

 

عوامل  موفقیت یک استارت آپ در ایران که باید به آنها توجه کنید:

 

    ایده خوب و قابل اجرا داشته باشید

    تیم خوب و متخصص تشکیل دهید

داشتن یک MVP مناسب

    یک برنامه رشد و درآمدزایی مشخص داشته باشید

 

با داشتن چهار مورد بالا و نوشتن یک طرح تجاری شفاف برای روشن کردن همه قسمت های آن شما آماده شروع کوچک و سریع خود خواهید بود و فقط کافی است ایده خوبی داشته باشید و به هر طریقی که می توانید صدای خود را به مخاطب برسانید، حال با بودجه بازاریابی خیلی کم و یا فعالیت زیاد در شبکه های اجتماعی و یا به هر طریق دیگری که می توانید خود را نشر دهید تا دیده شوید. اینجاست که یک سرمایه گذار باید به شما ملحق شود زیرا شما به سرمایه گذار در این مرحله نیاز دارید  و باید نظر یک سرمایه گذار را جلب کنید.اگر کسب و کار شما یک MVP خوب را ایجاد کرده باشد و تا حد قابل قبولی هم از آن استقبال شده باشد می توانید سرمایه جذب کنید و کسب و کار خود را برای مرحله اول کار توسعه دهید.

 

اتفاق خوب هنگامی که استارت آپ شما شروع می شود

شما یک ایده خوب دارید و می دانید که آن ایده جواب می دهد، تعریف ساده یک ایده خوب این است که مشکل شما را حل کند نه مشکل جامعه را! شاید برایتان این موضوع کمی عجیب باشد اما واقعیت این است که صاحب آمازون یا ای بی و یا حتی پورشه همگی فقط سعی در حل کردن مشکل خودشان داشتند و برای حل مشکل شان شروع به راه اندازی یک راهکار کردند و آن راهکارها الان بزرگترین کمپانی های دنیا هستند.

 

البته که شرایط موجود و نیاز جامعه و موارد بسیار دیگری نیز هستند که مهم بوده و در نتیجه نهایی شما اثرگذار است، انتخاب حوزه فعالیت و ایده یابی نیز اصولی دارند ، بنابراین اگر در این بخش مشکلاتی داشتید این دوره مشکلات شما را رفع خواهد کرد و در این مقاله بیشتر از این به ایده یابی نمی پردازیم.

 

اگر ایده خوبی داشته باشید که قابل اجرا باشد، نیاز به تیمی دارید که به شما کمک کنند تا آن ایده را اجرایی کنید. قطعا الان دارید به این موضوع فکر می کنید که چرا خودم به تنهایی این کار را نکنم و افراد اضافی را وارد بازی کنم، اما خیلی اهمیت دارد که این نکته را بدانید که اکثر ایده های بزرگ توسط یک تیم راه اندازی شده اند و شما برای قسمت های مختلف کار خود نیاز به یک تیم دارید.

داشتن یک MVP مناسب در هنگام شروع

 

منظورمان از این کلمه خلاصه شده، داشتن یک محصول حداقل است که بتواند کارهایی که شما می خواهید را انجام دهد

 

و در آخر داشتن یه برنامه رشد و درآمدزایی مشخص

 

شما باید از همان ابتدا بدانید می خواهید چکار کنید، جمله معروف سوییشیرو هوندا این موضوع را تایید می کند، او می گوید من از همان ابتدا می دانستم می خواهم چه کار کنم و برنامه داشتن یک کارخانه بزرگ را داشتم اما چون در زمان شروع هنوز کارخانه ام بنا نشده بود در مسیر ایجاد آن همانگونه رفتار میکردم که گویی همین الان هم آن کارخانه را دارم و در حال اداره کردن آن هستم.

 

اگر در حال راه اندازی یک استارت آپ هستید باید بدانید می خواهید چه کار کنید، باید بدانید برنامه درآمدزایی شما چگونه خواهد بود و همچنین باید بدانید چقدر به صورت تخمینی زمان لازم است تا به نقاط مشخص شده در ابتدای کار دست پیدا کنید.
این بخش از کار یکی از مشکلات اساسی افرادی بود که می خواستند استارت آپ خود را راه اندازی کنند

فعالیت های ما :

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت شیراز